قالب وردپرس درنا توس

میز ارشمیدس

مشخصات فنی میز ارشمیدس:

۱:میز ارشمیدس

۲:ترازوی ارشمیدس

۳:سطل لرشمیدس

۴:سبد دانسیته

معرفی میز ارشمیدس:

این دستگاه از یک میز با جنس پروفیل ساخته شده است میز ارشمیدیس دارای دو طبقه افقی میباشد یکی به صورت ثابت که طبقه بالیی میباشد و محل قرار گیری ترازوی ارشمیدس میباشد.طبقه زیرین یک طبقه متحرک به صورت کشویی در بدنه بالا و پایین میشودکه حرکت این طبقه توسط یک سیم بکسل قوی انجام میپذیرد و از بالا توسط یک وینچ بلال بر متصل میگردد که در صورت کشیدن ضامن وینچ طبقه متحرک میز ارشمیدس به پایین رها میگردد و جهت بالا بردن از اهرم بالا بر وینچ استفاده میگردد.

ترازوی میز ارشمیدس:

فرق بین ترازوی میز ارشمیدس با بقیه ترازوها در این است که ترازوی ارشمیدس دارای قابلیت زیر کش سانی میباشد.یعنی توسط اهرمی که از زیر به ترازوی ارشمیدس متصل میگردد میتوانیم قطعات را به ترازو آویزان کنیم.

روش کار با میز ارشمیدس:

ترازوی زیرکش دار شده را بر روی میز ارشمیدس قرار میدهیم سبد دانسیته را از مواد یا مصالح مورد نظر پر میکنیم و از زیر توسط اهرم متصل شده به ترازو آویزان میکنیم سطل را مملو از آب کرده و بر روی طبقه زیرین میز ارشمیدس قرار میدهیم.وزن مصالح را در هنگام بیرون از آب کشیده  و توسط بالابر سطل را بالا می آوریم تا مصالح و سبد در آب فرو برود.در این هنگام نیز وزن را اندازه گیری میکنیم تفاوت وزن مصالح خشک با مصالح تر میزان جذب آب را نشان میدهد.

تشریح کلی رطوبت و جذب آب سنگدانه ها:

سنگدانه متناسب با جنس و میزان تخلخل موجود در قابلیت جذب مقداری رطوبت در درون یا در اطراف خود دارند.

مطابق تعاریف استاندارد در فیزیک مصالح میزان رطوبت سنگدانه ها در هر حالت به صورت وزنی طبق رابطه زیر تعیین میگردد. رطوبت سنگدانه برابر است با وزن سنگدانه های خشک ضربدر ۱۰۰.

 

 

درباره ی ADMIN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button